Činnost odboru

Vedoucí odboru: Ing. Pavel Stupka
Tel.: +420 566 781 030
E-mail:
stupka@velkemezirici.cz
Po kliknutí na jednotlivé kontakty se zobrazí další podrobnosti (na které budově je možné pracovníka zastihnout, číslo dveří kanceláře, tel. číslo, můžete poslat vzkaz...)
Úsek státní správy ve školství
- zpracovává návrh rozpisu rozpočtu na úhradu přímých vzdělávacích výdajů pro školy a školská zařízení zřizované obcemi v obvodu své působnosti a předává jej krajskému úřadu,
- zabezpečuje dohadovací řízení o rozpočtu se školami a školskými zařízeními v obvodu své působnosti,
- shromažďuje podklady k provedení úprav rozpočtu a předává je krajskému úřadu,
- spolupracuje se starosty obcí, které v obvodu působnosti úřadu s rozšířenou působností zřizují školy a školská zařízení, a s odborem školství, mládeže a sportu krajského úřadu,
- sleduje čerpání rozpočtu přímých neinvestičních výdajů,
- zabezpečuje předávání informací školám,
- sumarizuje a zpracovává podklady pro statistická hlášení v oblasti výkonů a organizace škol podle pokynů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy,
- shromažďuje a zpracovává data z dokumentace a evidencí za školy zřizované obcemi v obvodu své působnosti a předává je krajskému úřadu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, popřípadě jím pověřené organizace.
Kontaktní osoby:
Úsek samosprávy ve školství
- vede platovou agendu ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných městem,
- vyhotovuje platové výměry, navrhuje platové postupy, zpracovává návrhy odměn, osobních příplatků a příplatků za vedení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných městem,
- spolupracuje při podávání žádosti o zařazení, změny zařazení, případně vyřazení z rejstříku škol, připravuje podklady pro zřizovací listiny škol zřizovaných městem, předkládá žádost na zápis a změny zápisu do obchodního rejstříku a Ústředního věstníku ČR,
- předkládá zastupitelstvu města materiály pro zřízení nebo zrušení škol a školských zařízení zřizovaných městem,
- spolupracuje s Českou školní inspekci a Krajskou hygienickou stanicí,
- přijímá opatření na základě výsledků České školní inspekce ve školách a školských zařízeních zřizovaných městem,
- zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo města, včetně návrhů vyhlášek a směrnic, které mu věcně přísluší,
- tvoří, předává a sumarizuje podklady nebo případně realizuje usnesení orgánů města vůči školám a školským zařízením zřizovaných městem,
- zajišťuje akce hrazené městem vůči školským příspěvkovým organizacím v rozsahu dle zřizovací listiny vyjma stavebních investic a oprav,
- zpracovává návrh rozpočtu města na následující rok za kapitolu školství vyjma rozpočtů příspěvkových organizací,
- provádí vyúčtování neinvestičních výdajů obcím, jejichž děti navštěvují školy zřízené městem a které mají uzavřenou dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové školy,
- provádí vyúčtování neinvestičních výdajů obcím, jejichž děti navštěvují mateřské školy zřízené městem a které mají uzavřenou dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové školy,
- zajišťuje agendu hodnocení ředitelů příspěvkových organizací města dle příslušné směrnice.
Kontaktní osoby:
Úsek kultury
- vede platovou agendu ředitelů muzea a knihovny, tj. vyhotovuje platové výměry, navrhuje platové postupy, zpracovává návrhy odměn, osobních příplatků a příplatků za vedení ředitelů muzea a knihovny,
- připravuje podklady pro zřizovací listiny včetně dodatků pro muzeum a knihovnu,
- zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo města vůči muzeu a knihovně nebo případně realizuje usnesení orgánů města,
- ve spolupráci s komisí pro místní správu zajišťuje opravy a údržbu kulturních domů v místních částech města vyjma stavebních investic a oprav,
- zajišťuje akce hrazené městem vůči knihovně v rozsahu dle zřizovací listiny vyjma stavebních investic a oprav,
- zpracovává návrh rozpočtu města na následující rok za kapitolu kultura, vyjma rozpočtu Muzea, Městské knihovny a JUPITER clubu s. r. o.,
- koordinuje a spolupracuje při zajišťování akcí pořádaných městem (např. otevření věže kostela, oslavy města),
- ve spolupráci s odborem výstavby zajišťuje opravy a údržbu drobných nemovitých památek v majetku města (sochy, pomníky),
- zajišťuje výkon agendy týkající se ohlašování ohňostrojů,
- zajišťuje práce související s vedením kroniky města, spolupracuje s kronikářem města,
- zodpovídá za vydavatelskou činnost města, která podléhá mezinárodní evidenci čísly ISBN.
Kontaktní osoba:
Úsek informačního centra
Součástí odboru školství a kultury je Informační centrum, které poskytuje a zajišťuje:
- informace sloužící k základní orientaci ve městě, v okolí i na úřadě (památky, zajímavosti, kulturní a sportovní dění, podnikatelské subjekty, úřady a další instituce, ubytování a stravování),
- informace o autobusových a vlakových spojích,
- prodej suvenýrů, dárkových předmětů, místních a regionálních publikací, map, turistických známek, pohlednic, parkovacích kotoučů,
- turistické publikace a průvodce – zajištění tvorby, tisku, prodej,
- kopírování,
- propagace a prezentace města Velké Meziříčí – zajištění, nákup a správa předmětů a brožur, inzerce do novin a časopisů, účast na veletrzích,
- správu turistického portálu města včetně e-shopu,
- zajišťuje správu sociální sítě Facebook Turistického informačního centra a Instagram turistického informačního centra.
Kontaktní osoby:
Květoslava Hladíková
Lenka Pešková
Úsek tiskový
- součástí tohoto úseku je tisková/ý mluvčí (pokud je tato pracovní pozice zřízená),
- vytváří a realizuje koncepci vnějšího Public Relations města Velké Meziříčí a Městského úřadu Velké Meziříčí,
- sleduje celostátní a lokální periodika a zajišťuje monitoring denního tisku a sociálních sítí,
- pro město a městský úřad zpracovává mediální výstupy (např. tvoří články a tiskové zprávy města, zajišťuje fotografování a pořizuje videa z různých akcí), zpracovává podklady pro tiskové zprávy starosty a místostarosty města,
- s veřejností a médii komunikuje problematiku samosprávné působnosti města, komunikuje mimořádné a nenadálé mediální aktivity města,
- komplexně organizačně zajišťuje a kontroluje vydávání a distribuci radničního tisku (dále jen „zpravodaje"), a to jak v tištěné, tak v elektronické verzi, včetně kontroly náležitostí podle tiskového zákona a archivace,
- zajišťuje inzerci ve zpravodaji,
- vydává webový internetový deník a týdenní newsletter zpravodaje města,
- šéfredaktor zpravodaje je pracovníkem úseku tiskového a zodpovídá za tvorbu a obsah zpravodaje,
- zajišťuje propagaci a prezentaci města ve věcech, které nejsou vymezeny Informačnímu centru, a spolupracuje s Informačním centrem při vydávání tiskových materiálů určených k propagaci města,
- moderuje diskusní fóra na městských webových stránkách,
- zajišťuje správu webových stránek města, webových stránek zpravodaje města a správu sociálních sítí (kromě Facebooku a Instagramu Turistického informačního centra), zejména redakčně připravuje a zajišťuje zveřejňování informačních výstupů na internetu a tvoří a rozvíjí městské webové stránky,
- organizuje tiskové konference,
- komunikuje s partnerskými městy,
- zajišťuje přípravu a realizaci společenských a prezentačních akcí města ve spolupráci s ostatními pracovníky úřadu.
Kontaktní osoby:
Bc. Martina Strnadová
Tina Kárníková
Petr Chňoupek