Činnost odboru

Činnost odboru

Vedoucí odboru: Ing. Pavel Stupka
Tel.: +420 566 781 030
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 Po kliknutí na jednotlivé kontakty se zobrazí další podrobnosti (na které budově je možné pracovníka zastihnout, číslo dveří kanceláře, tel. číslo, můžete poslat vzkaz...)

Úsek státní správy ve školství

  • zpracovává návrh rozpisu rozpočtu na úhradu přímých vzdělávacích výdajů pro školy a školská zařízení zřizované obcemi v obvodu své působnosti a předává jej krajskému úřadu,
  • zabezpečuje dohadovací řízení o rozpočtu se školami a školskými zařízeními v obvodu své působnosti,
  • shromažďuje podklady k provedení úprav rozpočtu a předává je krajskému úřadu,
  • spolupracuje se starosty obcí, které v obvodu působnosti úřadu s rozšířenou působností zřizují školy a školská zařízení, a s odborem školství, mládeže a sportu krajského úřadu,
  • sleduje čerpání rozpočtu přímých neinvestičních výdajů,
  • zabezpečuje předávání informací školám,
  • sumarizuje a zpracovává podklady pro statistická hlášení v oblasti výkonů a organizace škol podle pokynů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy,
  • shromažďuje a zpracovává data z dokumentace a evidencí za školy zřizované obcemi v obvodu své působnosti a předává je krajskému úřadu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, popřípadě jím pověřené organizace.

Kontaktní osoby:

Iva Pospíšilová
Martina Vávrová


Úsek samosprávy ve školství

  • vede platovou agendu ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných městem,
  • vyhotovuje platové výměry, navrhuje platové postupy, zpracovává návrhy odměn, osobních příplatků a příplatků za vedení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných městem,
  • spolupracuje při podávání žádosti o zařazení, změny zařazení, případně vyřazení z rejstříku škol, připravuje podklady pro zřizovací listiny škol zřizovaných městem, předkládá žádost na zápis a změny zápisu do obchodního rejstříku a Ústředního věstníku ČR,
  • předkládá zastupitelstvu města materiály pro zřízení nebo zrušení škol a školských zařízení zřizovaných městem,
  • spolupracuje s Českou školní inspekci a Krajskou hygienickou stanicí,
  • přijímá opatření na základě výsledků České školní inspekce ve školách a školských zařízeních zřizovaných městem,
  • zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo města, včetně návrhů vyhlášek a směrnic, které mu věcně přísluší,
  • tvoří, předává a sumarizuje podklady nebo případně realizuje usnesení orgánů města vůči školám a školským zařízením zřizovaných městem,
  • zajišťuje činnost komise školské,
  • zajišťuje akce hrazené městem vůči školským příspěvkovým organizacím v rozsahu dle zřizovací listiny vyjma stavebních investic a oprav,
  • zpracovává návrh rozpočtu města na následující rok za kapitolu školství vyjma rozpočtů příspěvkových organizací,
  • provádí vyúčtování neinvestičních výdajů obcím, jejichž děti navštěvují školy zřízené městem a které mají uzavřenou dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové školy,
  • provádí vyúčtování neinvestičních výdajů obcím, jejichž děti navštěvují mateřské školy zřízené městem a které mají uzavřenou dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové školy,
  • zajišťuje výkon veřejnoprávní kontroly u příspěvkových organizací zřízených městem.

Kontaktní osoby:

Ing. Pavel Stupka


Úsek kultury

  • vede platovou agendu ředitelů muzea a knihovny, tj. vyhotovuje platové výměry, navrhuje platové postupy, zpracovává návrhy odměn, osobních příplatků a příplatků za vedení ředitelů muzea a knihovny,
  • připravuje podklady pro zřizovací listiny včetně dodatků pro muzeum a knihovnu,
  • zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo města vůči muzeu a knihovně nebo případně realizuje usnesení orgánů města,
  • ve spolupráci s komisí pro místní správu zajišťuje opravy a údržbu kulturních domů v místních částech města vyjma stavebních investic a oprav,
  • zajišťuje práci komise letopisecké, tj. spolupracuje při vedení městské kroniky,
  • zajišťuje akce hrazené městem vůči knihovně v rozsahu dle zřizovací listiny vyjma stavebních investic a oprav,
  • zpracovává návrh rozpočtu města na následující rok za kapitolu kultura, vyjma rozpočtu Muzea, Městské knihovny a JUPITER clubu s. r. o.,
  • koordinuje a spolupracuje při zajišťování akcí pořádaných městem (např. otevření věže kostela, oslavy města),
  • ve spolupráci s odborem výstavby zajišťuje opravy a údržbu drobných nemovitých památek v majetku města (sochy, pomníky),
  • zajišťuje výkon agendy týkající se ohlašování ohňostrojů.

Kontaktní osoba:

Ing. Pavel Stupka

Úsek informačního centra
Součástí odboru školství a kultury je Informační centrum, které poskytuje a zajišťuje

  • informace sloužící k základní orientaci ve městě, v okolí i na úřadě (památky, zajímavosti, kulturní a sportovní dění, podnikatelské subjekty, úřady a další instituce, ubytování a stravování),
  • informace o autobusových a vlakových spojích,
  • prodej suvenýrů, dárkových předmětů, místních a regionálních publikací, map, turistických známek, pohlednic, parkovacích kotoučů,
  • turistické publikace a průvodce – zajištění tvorby, tisku, prodej,
  • kopírování,
  • propagace a prezentace města Velké Meziříčí – zajištění, nákup a správa předmětů a brožur, inzerce do novin a časopisů, účast na veletrzích,
  • správa turistického portálu města včetně e-shopu,
  • zajišťuje správu sociální sítě Facebook Turistického informačního centra a Instagram turistického informačního centra,
  • provoz recepce ve vstupní hale v budově Městského úřadu Velké Meziříčí na adrese Radnická 29/1, Velké Meziříčí.

Kontaktní osoby:

Květoslava Hladíková
Lenka Pešková

 
Úsek tiskový

  • součástí tohoto úseku je tisková mluvčí,
  • vytváří a realizuje koncepci vnějšího Public Relations města Velké Meziříčí a Městského úřadu Velké Meziříčí,
  • sleduje celostátní a lokální periodika a zajišťuje monitoring denního tisku a sociálních sítí,
  • pro město a městský úřad zpracovává mediální výstupy (např. tvoří články a tiskové zprávy města, zajišťuje fotografování a pořizuje videa z různých akcí), zpracovává podklady pro tiskové zprávy starosty a místostarosty města,
  • s veřejností a médii komunikuje problematiku samosprávné působnosti města, komunikuje mimořádné a nenadálé mediální aktivity města,
  • komplexně organizačně zajišťuje a kontroluje vydávání a distribuci radničního tisku (dále jen „zpravodaje"), a to jak v tištěné, tak v elektronické verzi, včetně kontroly náležitostí podle tiskového zákona a archivace,
  • zajišťuje inzerci ve zpravodaji,
  • vydává webový internetový deník a týdenní newsletter zpravodaje města,
  • šéfredaktor zpravodaje je pracovníkem úseku tiskového a zodpovídá za tvorbu a obsah zpravodaje,
  • zajišťuje propagaci a prezentaci města ve věcech, které nejsou vymezeny Informačnímu centru, a spolupracuje s Informačním centrem při vydávání tiskových materiálů určených k propagaci města,
  • spolupracuje s kronikářem města při poskytování podkladů pro tvorbu kroniky.
  • moderuje diskusní fóra na městských webových stránkách,
  • zajišťuje správu webových stránek města, webových stránek zpravodaje města a správu sociálních sítí (kromě Facebooku a Instagramu Turistického informačního centra), zejména redakčně připravuje a zajišťuje zveřejňování informačních výstupů na internetu a tvoří a rozvíjí městské webové stránky,
  • organizuje tiskové konference,
  • komunikuje s partnerskými městy,
  • zajišťuje přípravu a realizaci, společenských, prezentačních a veletržních akcí města ve spolupráci s Informačním centrem a ostatními pracovníky úřadu,
  • zodpovídá za vydavatelskou činnost města, která podléhá mezinárodní evidenci čísly ISBN.

Kontaktní osoby:

Bc. Martina Strnadová
Tina Kárníková
Petr Chňoupek

Nahoru