Velkomeziříčská radnice zřídila elektronickou knihu přání a stížností

ElektronickaKnihaOd pondělí spouští velkomeziříčská radnice speciální webové rozhraní, prostřednictvím kterého mohou obyvatelé města úřadu i samosprávě sdělit své připomínky či náměty k práci radnice i například vzhledu a čistotě ulic.

„Elektronickou knihu přání a stížností jsem slíbil ve volebním programu,“ říká starosta Radovan Necid s tím, že radniční informatici na vzhledu i funkcích webového rozhraní pracovali několik týdnů.

Kniha přání umožňuje nejen snadno zapsat vše, co uživatel potřebuje či kritizuje, ale nabízí i jednoduchý adresář tak, aby se informace dostala ke správnému příjemci. „Pokud si z nabídky příjemců uživatel nevybere, přijde podnět tajemníkovi, který rozhodne, co se s ním stane dál,“ popisuje starosta Necid a dodává: „Úředník, kterému se podnět dostane k vyřízení, odpoví v nejkratším možném termínu, nejdéle do tří pracovních dnů. Chci, aby pracovníci úřadu neodpovídali v obecných frázích, ale každému sdělili, co konkrétně se s jejich připomínkou, či stížností stalo.“

Starosta Necid po svém nástupu do funkce zjednodušil kontakt obyvatel města s radnicí. Zavedl pravidelné diskuse s občany, dnes přidal elektronickou knihu přání a stížností, plánuje také on-line chaty se starostou a pravidelné webové videopřenosy z jednání zastupitelstva. „Nechci se před občany schovávat. Proto se snažím starostovskou kancelář co nejvíce otevřít a nastavit to tak, aby i mí nástupci v tom mohli pokračovat. Chci, aby po mě zůstala otevřená radnice,“ řekl Radovan Necid.

On-line chaty se starostou se rozeběhnou od dubna, videopřenos si zastupitelé už vyzkoušeli a město dnes hledá způsob, jak jej co nejlevněji zabezpečit pro každé jednání.    

Nahoru