Reklama

Reklama

Manželé Stodolovi

  • Slovensko Manželia Stodolovci (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jaroslav a Dana jsou mladý pár, který žije v poklidné vesnici, kde se všichni obyvatelé dobře znají. S vidinou snadno získaných peněz se rozhodnou okrást jejich osamělého starého souseda, kterého při tom Jaroslav zabije. K jejich překvapení policie přijme násilnou smrt důchodce skoro automaticky jako nešťastnou náhodu a dál se o případ nezajímá. To Stodolovi přivede k myšlence, že senioři jsou snadnými obětmi nejen pro drobné krádeže, ale i vraždy. Není cesty zpět, Daně se zalíbila moc nad jejími oběťmi a podivný dobrodružný pocit vítězství nad policií. Jaroslav se ocitá na křižovatce, kdy má šanci od Dany odejít, ale selhává a musí čelit následkům svých i jejích zločinů. Brutální vraždy úzce souvisely s jejich vztahem, jsou obrazem závislosti a vzájemné manipulace, z nichž ani jeden nemohl vyjít vítězně. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (50)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Od Manželů Stodolových jsem si před projekcí sliboval rozhodně silnější filmový zážitek, jelikož příběh asi nejznámějšího páru sériových vrahů v sobě skýtal dost hutný materiál ke zpracování - přesto ale nelituji návštěvy kiny. Film je v první řadě vztahovým dramatem, v němž je "ladymacbethovská" Dana zobrazena jako manipulativní "mozek" všech hrůzných činů, zatímco Jaroslav je spíše hromotluckou loutkou a "rukami", které tyto činy páchají. Kriminální rovina hraje ve snímku spíše druhé housle - zde mě nejprve trochu překvapilo, že se jednotlivé vraždy odehrály jakoby "za oponou", což ale tvůrci v závěru napravili (ne že bych u filmů vyhledával explicitní násilí, nicméně zde mě to zprvu zarazilo). Lepší tři hvězdičky! ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Tímto filmem nám bylo nám odprezentováno, že tu nějací Stodolovi byli a že vraždili a okrádali důchodce. Nic moc z toho ale... Není to psychologické, takže tvůrci nevysvětlují celou řadu okolností, které k tomuhle typu jednání u tohohle typu lidí vedlo. Tvůrci prý nechtěli obhajovat jednání vrahů a chtěli se spíše soustředit na oběti, které nikomu moc nechyběli, a proto i byly tak snadným cílem. Vysvětlování souvislostí však není obhajobou a film se přesto nejvíc soustředí vrahy, jejich toxický vztah a na to, jak Stodolová manipuluje a blbej Stodala se nechává manipulovat. Nejde to ale dost hluboko na to, abych to označil za psychologické drama. Exploatační to taky není, protože tvůrci nechtěli dělat z vraždění důchodců show. Takové pojetí bych si však velmi užil, protože důchodci udělali v posledních 10 letech mnohé pro to, aby si vysloužili mé pohrdání. Humoristické to taky není, ačkoliv pro to jsou základy. Divák by mohl být rozesmíván tím, jak jsou ti vrazi úplně tupý a zpíčený, jenže pojato je to jako vážné a dusné drama, které však není příliš napínavé ani zajímavé. Je to celé takové nijaké. Jakoby se tvůrci báli, aby jim náhodou někdo něco eticky vytknul, až radši natočili poměrně bezpředmětnej, vyprázdněnej a nezábavnej film. ()

Reklama

FrankSusta 

všechny recenze uživatele

Film dobře natočený, nejvíce je to vidět na kameře a hrátkách se zvukem. Ústřední herecké duo je ovšem to nejlepší z celého filmu, především pak Jan Hájek, kterého je skoro až líto. A v tom se to stane. Co má tenhle film znamenat? Já na to totiž nepřišel. Skoro jako kdyby se vrahů zastával - a narozdíl od loňských  Bratrů, zde není ani pomyšlení, že by to bylo nějak odůvodnitelné. Teda krom toho, že do toho filmu spadnete jak po hlavě a nedovíte se za celou dobu o vraždách nic, i když to je v podstatě hnací motor příběhu, na něhož se alespoň trochu zajímavě nabalují postavy se soukromím. Ale vlastně i kdyby se o to odůvodnění pokusili, tak to je špatně. Protože tohle je jednoznačné. A vzhledem k tomu, že tu alespoň co vím, nebylo moc správně ani historicky, tak to ani neposlouží jako pomyslný pomník obětem. A taky tu je osobní vztah k danému tématu... který je v naší rodině přeci jen trochu osobnější (a už v samotném traileru věta ''největší lovestory české kriminalistiky'' mi přijde urážlivá). Možná je to mnou, možná že vím pro sledování tohohle filmu moc, možná mám až moc osobních věcí, ale tohle na mě prostě nemůže zapůsobit. Tvůrce obdivuji za technické kvality filmu, ale k látce měli přistoupit prostě asi jinak, pokud vůbec. Raději bych to využil na nezávislou kriminálku stejné kvality, ale beze jmen. 6/10 více ZDE: ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Prudce toxická romance vesnické Lady Macbeth a submisivního chlápka od vedle, který typově odkazuje k sociálnímu realismu, jaký mi tu chybí. Obě postavy, o něž se film opírá, mají navzdory atributu zrůdnosti až překvapivě mnoho vrstev a pokud by člověk zaujal cynický odstup, tak je to vlastně především příběh jednoho turbulentního manželství dominantní ženy a chlapa, který ji oddaně miluje, ale nezvládá. Ano, ocitáme se eticky na tenké hraně romantizace nepřijatelných postav, ale v téhle empatii není nic cheap, protože se odvíjí od dobré charakterové studie a precizně zvládnuté režie. Navíc dramaturgický switch do procedurálního popisu vražd v poslední třetině výtečně zafunguje jako kontrast k "romantické linii". Výkon Lucie Žáčkové je jeden z nejlepších, jaké tu byly po revoluci k vidění a fungující chemie se zvláštně měkkým Janem Hájkem je alfou omegou celého filmu. Stodolovi jsou česká odpověď na Dahmera, pro mě nejsuverénnější tuzemský film za dlouho. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Spíš než kriminálku se jedná o psycholické vztahové drama s nechutnou příchutí. Jasně na sv. Valentýna si tuna lidí dopřeje tanečníka Johnnyho a jeho Bejby nebo vyjede na velikánským parníku s Jackem a Rose, ale já ne, ani parník, ani prázdniny v Římě, ani čekání na to, že potkám Sally. Já si dal jinej pářeček, Stodolovi. Bohužel nejsem obeznám příliš s realitou, takže nevím do jaké míry je vykreselní povah manželů věrohodné a do jaké spíš filmový záměr a je to ve výsledku jedno, ale Stodola mě teda ve své kombinaci extremní submisivity a minimální intelgince přišel až neuvěřitelnej, že to snad ani neni možný aby se takhle choval chlap. Zato Stodolová, pokud bych měl tvořit seznam ženskejch, který se mě hnusnej, ona by určitě byl na prvních pozicích. Odporná, zvrácená, manipulativní sociopatka. Vlastně by mě docela zajímalo, jak se tyhle dva poznali a dali dohromady. Na film se nekouká dobře a to nejen díky činům, kterých se Stodolovi dopouští, ale především díky způsobu myšlení a chování těhle hnusných lidí. Depresivní syrovosti pomahá určitě i vhodný výběr lokací a exteriérů, ale především velmi kvalitní herecké výkony Lucky Žáčkové a Jana Hájka. Madam Stodolovou jsem měl snad od první scény chuť zabít a Stodola víc a víc prohluboval statut ubožka. To se hercům fakt povedlo, palec nahoru. Trošku jsem nerozuměl zatýkací scéně na poli, tam to bylo nějak brutálně střihlý. Celkově je to určitě film, který stojí za vidění, není špatně natočen, zahraný je dokonce skvěle. Jediný co mě vadilo byla taková dějová neúplnost, nejde jen o výše zmíněnou scénu, ale proč třeba nebyl dopřán diváckému oku ten "výslech" Stodoly u jeho bytu, to třeba mohlo být docela zajímavý v kontextu celého zaměření filmu. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (6)

  • Film je fikce, která pracuje s některými momenty skutečného příběhu Stodolových, podrobnosti jsou ale vyfabulované. (Cinemart)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 7,5 milionů korun. (SONY_)

Reklama

Reklama